Teknoloji

Oyun Dünyasını Sonsuza Kadar Değiştiren Half-Life Hakkında Duymadığınız 10 Gerçek

1998’de yapılmış bir oyunun bugün bile sektörü etkileyeceği, üstelik kendi kendine oynayabileceği kimin aklına gelirdi? Tabii oyun anekdot niteliğindeki anlatımı ve oynanışıyla bir çağı açıp kapatan Half-Life değilse. Valve’ın oyun dünyasına hediyesi olan Half-Life hakkında duyunca çok şaşıracağınız bazı bilgilere hep birlikte göz atalım.

Kaynak:https://gamingbolt.com/amazing-facts-…

1. Half-Life döneminin birçok ünlü yapımına göndermeler içerir. Bunlardan biri de Ghost Busters sineması.

Half-Life oyun belgelerinin ortalarına inerseniz, oyunda çokça kullandığımız Gluon Gun’ın adının dosyalar arasında ‘weapon_egon’ olduğunu görebilirsiniz. Ghostbusters filmindeki Egon karakterine doğrudan bir gönderme olduğu açıkken, silahın avcılarımızın sırtındaki Proton Paketlerine benzerliği dikkat çekici.

2. Bu asansöre dikkat edin diyoruz.

‘Freeman’i Unut’ bölümünde karşımıza çıkan ve etkileşimde bulunamadığımız bu asansöre no_clip komutu ile girerseniz sizi tatsız bir sürpriz bekliyor. Asansöre girdiğinizde bir üçgen göreceksiniz. Bu üçgene dokunmak birkaç oda ilerideki tavana çarparak sizi öldürebilir veya şansınıza bağlı olarak oyununuzu bozabilir.

3. Spacebiker Ivan ile tanıştınız mı?

İkonik karakterimiz Gordon Freeman’ın yerine neredeyse dizinin ana karakteri olabilirdi. Geliştiriciler geliştirme aşamasında bu fikirden vazgeçmiş olsalar da sizce de Ivan oldukça karizmatik değil mi?

4. Stephen King’in The Mist ve Half-Life kitabı arasında pek çok benzerlik var.

Ters giden bir askeri deney sonucunda farklı yaratıklar dünyayı terörize etmeye başlar. Bu sadece The Mist’in değil, Half-Life’ın da konusu. Elbette benzer konular daha önce birçok eserde işlenmiş olsa da The Mist ve Half-Life arasındaki benzerlikler bununla sınırlı değil. The Mist’te askeri üssün adı Arrowhead (ok başı) iken Half-Life’ın geliştirilmekte olan kod adı Quiver yani ok kapağıydı.

5. Half-Life’ın senaryo ekibinin en ünlü isimlerinden biri 2016’da takımdan ayrıldı. Arkasında hayranlarını heyecanlandıran ama muhtemelen asla gerçekleşmeyecek bir senaryo bıraktı.

Half-Life 3’ü yıllarca bekleyelim, Valve adım atmamakta kararlı. Valve’de ilk oyundan 2016 yılına kadar çalışan Marc Laidlaw, ‘Epistle 3’ adlı senaryosunda ‘Gertie Fremont’, ‘Hyperborea’ ve ‘Disparate’ isimli düşmanlardan bahsediyor. Bunların hepsinin lisans sorunlarından kaçınmak için Gordon Freeman, Borealis ve Combine gibi terimlerin varyasyonları olduğu açıktır.

6. Gabe Newell tarafından işgal edilen bir oda mı?

Half-Life’ın ilk oyununda no_clip konutu üzerinden erişilen gizli bir odanın Valve’ın kurucusu Gabe Newell’in yüzüyle tamamen kapatıldığını görebilirsiniz. Bir diğer ilgi çekici şey ise sonraki güncellemelerde oda henüz yerindeyken bu kaplamaların kaldırılmış olması.

7. Gravity Gun yerine Psy Gun isimli bir silah tasarlandı.

Half-Life 2 ile Gordon Freeman’ın donatıldığı silahlara Gravity Gun eklendi. Ancak ilk etapta bu silah yerine Physgun adı verilen, nesnelerin uzaktan hareket ettirilmesine imkan verecek bir silah düşünüldü. Daha sonra bunun oyunda yaratabileceği sorunlar nedeniyle silah değiştirildi ve Gravity Gun oyunun son versiyonunda karşımıza çıktı.

8. Bir sonraki Half-Life bölümü neredeyse Ravenholm’da geçiyordu.

Ayrıca son yıllarda Deathloop ve Dishonored gibi başarılı işleriyle tanıdığımız Arkane Studios tarafından geliştirilecekti. ‘Return to Ravenholm’ adlı bölümün dizinin geri kalanına göre çok daha korkutucu bir tonu olması gerekiyordu ancak proje Valve tarafından rafa kaldırıldı.

9. Ravenholm ve bir sonraki Half-Life bölümü planları burada bitmedi.

Junction Point Studios ayrıca Half Life 2 için karlı bir Ravenholm’da geçen ve Magnet Gun adlı bir silah kullanan bir bölüm üzerinde çalışıyordu. Projenin başında ise Deus Ex serisinden tanıdığımız Warren Spector yer alıyordu. Tabii bu proje de bir saçmalıktı.

10. Eli Vance bir evsizin yüzüne sahip!

Half-Life 2 için yüz modelleri yaratan Valve, onları sıfırdan yapmak yerine gerçek insanlardan modelledi. Bu arada Valve, eşsiz hızlar bulmak için elinden gelenin en iyisini yaptı. Örneğin dizinin kilit karakterlerinden biri olan Eli Vance’in yüzü evsiz bir insandan esinlenerek modellenmiştir.

Bonus: Gordon Freeman’ın atkuyruğuna dikkat ettiniz mi?

Sessizce dünyanın kaderini etkileyen karakterimiz ilk oyunda atkuyruğu yapmıştı. Bunu oyun dökümanlarındaki modellemeden çıktığınızda ya da birinci şahıs kamera bakış açısıyla kendiniz görebilirsiniz. İlk oyunun Valve tarafından desteklenen fan yapımı remastered versiyonu diyebileceğimiz Black Mesa’da bile tesise önce Freeman giriyor ve güvenlik görevlisi bu atkuyruğuna gönderme yapıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu